Постанова кабміну №974 від 14 грудня 2016 р (про зарплату)
Рекомендуємо:

http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/322-08
http://yurist-online.org/laws/codes/KZOT/kodeks_zakonov_ukrainy_o_trude.pdf
Організація та проведення атестації педагогічних працівників
у 2014 – 2015 навчальному році
Методичні рекомендації
Базовим документом, який регламентує порядок атестації педагогічних працівників, є Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 року № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року за № 1255/18550, зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20 грудня 2011 року № 1473, який зареєстровано у міністерстві юстиції України 10 січня 2012 року за № 14/20327 та Зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затверджені наказом МОН від 08.08. 2013 № 1135
Атестаційним комісіям та методичним службам необхідно звернути увагу на особливості атестації педпрацівників у 2014-2015 році:
- Атестації підлягають керівники загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, їх заступники, усі педагогічні працівники без виключення. Особливої уваги вимагає дотримання цієї норми щодо керівників гуртків, педагогів – організаторів, вихователів тощо. При суміщенні працівниками педагогічних посад в одному навчальному закладі їх атестація здійснюється з кожної із займаних посад (п. 3.18).
- У додатку 1 надається форма клопотання щодо включення до атестації працівників, які претендують на присвоєння вищої кваліфікаційної категорії, та (або) педагогічного звання. Клопотання надається до атестаційної комісії вищого рівня.
- Терміни заходів спільної діяльності комісій різних рівнів щодо атестації педагогічних працівників наведені в Плані-графіку організаційних заходів щодо атестації педагогічних працівників у 2014-2015 навчальному році (додаток 2).
- Атестація здійснюється комісією на основі комплексного оцінювання педагогічної діяльності педпрацівників. В ході підготовки матеріалів можна користуватися рекомендаціями Центру атестації (додаток 3). Рекомендований обсяг атестаційних матеріалів – до 20 сторінок.
- З метою здійснення об’єктивного кваліфікованого вивчення роботи педагогічних працівників, які атестуються, вважаємо доцільним створення при атестаційній комісії відділу освіти експертних груп з числа фахівців відповідних галузей освіти згідно з п. 2.15. Методичні матеріали щодо організації роботи експертних груп містяться в посібнику «Атестація вчителя: управлінсько-методичний супровід», який виданий центром видавничої діяльності «Витоки» Донецького облІППО у 2009 році.
- З метою здійснення не лише оцінювання матеріалів, а й забезпечення можливості своєчасного надання методичної допомоги атестаційним комісіям щодо їхньої підготовки та доопрацювання, матеріали міжатестаційного періоду до експертизи пропонуємо готувати на 15-19 грудня. Матеріали щодо діяльності педпрацівника в поточному році в разі потреби можуть надаватися до експертної групи додатково.
- З 2011 року Положенням не передбачено проведення атестації, що оформлюється протоколом. Атестація всіх педагогічних працівників здійснюється з 3 листопада 2014 до 25 квітня 2015 року (п.п. 3.2 і 3.5).
- При проведенні атестації працівників психологічної служби слід керуватися п.п. 2.12 -2.14 Типового положення і листом Міністерства освіти і науки України № 1/9-34 від 20.01.2011.
- Рішення щодо перенесення атестації у випадках, передбачених п.п. 3.15 – 3.16 Типового положення приймають атестаційні комісії відповідних рівнів (тобто ті, які присвоюють працівникові відповідну кваліфікаційну категорію).
- Терміни проведення позачергової атестації врегульовані п. 1.8 Типового положення.
- Згідно з п. 1.7 необхідною умовою атестації педагогічних працівників є проходження курсів підвищення кваліфікації не рідше одного разу на 5 років. В іншому випадку працівник не може бути визнаний таким, що відповідає займаній посаді (п.3.11).
- Атестація педагогічних працівників, які за основним місцем роботи та у навчальних закладах, де вони працюють за сумісництвом, обіймають однакові посади, здійснюється за основним місцем роботи (доповнення до п.3.23).
- Характеристика діяльності педагогічного працівника, яку керівник навчального закладу подає до атестаційної комісії до 1 березня (п. 3.4), повинна містити оцінку, тобто пропоновані висновки щодо присвоєння працівникові певної кваліфікаційної категорії (звання). З цією пропозицією керівника педпрацівник ознайомлюється під підпис за 10 днів до засідання комісії.
Підвищити рівень ефективності атестації медпрацівників у 2014 – 2015 році можливо за рахунок:
- Подальшого вдосконалення науково-методичного супроводу фахового самовдосконалення педагогічних працівників у міжатестаційний період.
- Здійснення комплексного оцінювання педагогічної діяльності працівників із застосуванням параметрів і критеріїв оцінювання результативності професійної діяльності педпрацівників за весь міжатестаційний період, активізації залучення педпрацівників до самоатестації та продовження діяльності експертних груп.
Останнє оновлення (Середа, 18 січня 2017, 14:39)